خرما چیست؟

خانه / بلاگ

خرما چیست؟

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ tosse paydar ۰ دیدگاه

خرما میوه ای شیرین است که در مناطق استوایی رشد می کند. این میوه دارای طعم شیرین، بافت نرم و هسته سخت است. خرما به صورت خوشه‌ای از درختان خرما است و تا زمان برداشت به همان شکل خوشه‌ای باقی می‌ماند.
ارتفاع این درخت بین 10 تا 20 متر است و پرورش دهندگان این نخل ها روش های خاص خود را برای برداشت آن دارند. به غیر از محصول این درخت که خرما است، از دیگر اجزای آن نیز نیاز به استفاده زیاد است. به عنوان مثال، برگ های تزئینی، سبد، پتو یا کیسه از برگ ها و شاخه های درختان خرما ساخته می شود.
هسته خرما توسط بسیاری از مصرف کنندگان این میوه دور ریخته می شود، اما بهتر است بدانید که از همین هسته ها در کویر استفاده می شود. عشایر مغزها را آسیاب کرده و سپس آرد مغز را به نان تبدیل می کنند. از این نان برای تغذیه شتر استفاده می شود. برخی دیگر از عشایر هسته خرما را تفت داده و از آن قهوه درست می کنند.
میوه نارس را خارک و خرمایی را که در مرحله اول رسیدن کامل قرار دارد رطب می گویند. این میوه که فواید زیادی دارد در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای مسلمان در مناسبت هایی مانند ماه مبارک رمضان، عزاداری و غیره بسیار استفاده می شود. بسیاری از مسلمانان از این میوه در مراسم ترحیم یا اعتقادات خود در مورد روح مردگان استفاده می کنند.

خاستگاه اصلی خرما کجاست؟
خاستگاه اصلی خرما هند است. در ایران این محصول در مناطق جنوبی کشور کاشته می شود. خرما به طلای سیاه معروف است و سابقه آن در ایران به پیش از هخامنشیان می رسد. در کتب و الواح به جا مانده از قدیم الایام از کلمه نخل به عنوان میوه خرما استفاده شده است.
از دیگر کشورهای تولید کننده خرما می توان به کشورهایی مانند عربستان سعودی، امارات، عمان، مصر، لیبی، پاکستان و عراق اشاره کرد که این میوه را تولید و به سایر نقاط جهان صادر می کنند.

برچسب ها :


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.